تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وعده‌های سکسی در انتخابات سنای بلژیک

درنا کوزه گر

انتخابات مجلس سنای بلژیک امروز، دهم ژوئن، با حضور احزاب سنتی برگزار شد. ناظران پیش‌بینی می‌کنند که احزاب میانه‌رو در این انتخابات به پیروزی برسند. با اينهمه، از مدتی قبل در کنار تبلیغات کارزارهای انتخاباتی احزاب مختلف، تابلوهای تبلیغاتی حزب جنبش اعتراض مستقل NEE به شدت توجه بسياری را به خود جلب کرده بود.

در حالی که احزاب دیگر وعده‌هایی چون حل مشکلات بیکاری و ایجاد 200 هزار شغل یا حل موضوع مهاجران و غیره را داده‌اند، تانیا دروو (Tania Derveaux)، نامزد این حزب برای نمایندگی مجلس سنای این کشور وعده شگفت‌انگیز 400 هزار سکس دهانی را به رأی‌دهندگانش می داد. این شیوه شگفت‌انگیز کسب رأی با سروصدای فراوانی نه تنها در بلژیک بلکه در سراسر اروپا و جهان روبرو شده است.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش در وبلاگش مطلبی در این‌باره نوشت: "تبلیغات NEE که وعده سکس دهانی را به رأی‌دهندگان می‌دهد، تبلیغات سنتی احزاب قدیمی این کشور را به سخره گرفته است."


در همان روزهای نخست هزاران نفر به وب سایت حزب "نه"(NEE ) مراجعه کردند و فرم مربوط به درخواست سکس دهانی با تانیا دروو را پر کردند. بسیاری از مردان خوش‌باور حتی یک لحظه هم این موضوع به ذهن‌شان خطور نکرد که این فقط یک جوک و سلاحی است برای دست انداختن و خرابکاری در تبلیغات سیاسی سایر احزاب سنتی بلژیک.

برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌های بین‌المللی که توجه‌شان به شدت به این تبلیغات منحصر به فرد جلب شده بود، به خیال‌پردازی‌های ابلهانه‌ای درباره چگونگی اجرای این وعده پرداختند و مثلا «سان» چاپ لندن نوشت اگر تانیا دروو بخواهد با همه این 400 صد هزار مرد سکس دهانی داشته باشد باید روزی هفت ساعت و مدت یک سال و نیم را به این کار اختصاص دهد.

در فرمی که در سایت حزب «نه» منتشر شده است آمده است که تانیا دروو تنها با افراد بالای هجده سال، مجرد و سالم و به مدت پنج دقیقه سر و کار خواهد شد و هر گونه تقاضای اضافی از سوی این مردان سبب قطع ارتباط خواهد شد!

آن چنان که انتظار می‌رفت هجوم به وب سایت NEE آن‌چنان شدید بود که در مدت یک هفته میزان بازدیدکنندگان سایت این حزب از میزان بازدیدکنندگان سایت حزب کارگر بریتانیا و کاخ سفید فزونی یافت که از نظر بسیاری از کارشناسان نشان از زودباوری اغلب مردان در گوشه و کنار جهان و به ویژه اروپا دارد.

در بلژیک شرکت در انتخابات تقریبا اجباری تلقی می‌شود و جزء وظیفه شهروندی اتباع این کشور به شمار می‌رود. به این ترتیب تانیا دروو امیدوار است تا با به استهزا کشیدن و زیر سوال بردن قدرت احزاب سنتی در سنای بلژیک، اعتراض تازه‌ای به وضعیت سیاسی حاضر در بلژیک و سیاست‌های راست روانه دولت را با شعار "نه" سازمان دهد.

حزب «نه» و تانیا دروو پيشاپيش گفته اند که نه تنها درصورت دستیابی به کرسی در مجلس نمایندگان از ورود به این مجلس سربازخواهند زد بلکه هیچگونه مشارکتی در قدرت سیاسی را نمی‌پذیرند. این سیاست قدرت گریزی و تبلیغات سکس-آنارشی حزب «نه» با درخواست آنان از رای‌دهندگان برای نوشتن "نه" بر روی برگه‌های انتخاباتی همراه شده است.

ماجرای استهزای انتخابات امروز بلژیک توسط حزب «نه» در شماری از وبلاگ‌ها و سایت‌های ایرانی هم با ابراز شگفتی منعکس شده است اما به نظر می‌رسد که نویسندگان آنها متوجه ماهیت تمسخرآمیز این تبلیغات انتخاباتی نشده‌اند و اغلب از دیدگاهی مردانه، تخیلات جنسی خود را با سیاست درهم آمیخته‌اند.

کاندیداهای انتخابات در سراسر جهان از جمله ایران و اغلب مردان، از زنان برای پیشبرد مقاصد تبلیغاتی خود سود می‌جویند و همواره در هنگام انتخابات زنان را به فروشنده کالاهای سیاسی خود بدل می‌کنند، حال تانیا دروو با شجاعت و بی‌پروایی این سودجویی جنسی از زنان را به تمسخر کشیده است تا به ابتذال سواستفاده جنسی از زنان در کارزار تبلیغات سیاسی احزاب سنت‌گرا تودهنی زده باشد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

درنا کوزه گر عزيز، مطلب خوب و بجايي بود، در وبلاگي خواندم که فمنيست ها بايد به اين موضوع اعتراض کنند، نويسنده وبلاگ که مردي بود لابد از آن دسته مردان زود باور حتي به اين موضوع فکر نکرده بود که خانم دروو خود فمنيستي ست جسور و مبارزه جو، براي اين مطلب خوبتان تشکر مي کنم، اميدوارم وبلاگ هاو سايت هايي مثل ايرانيان بلژيک که ناشر اين خبر بودند و به ماهيت موضوع پي نبردند اين مطلب روشنگر شما را هم منتشر کنند، برقرار باشيد، شيوا، مارسي

-- شيوا زمانيفر ، Jun 10, 2007

1- خبرتان كمي قديمي است
2- ممكن است هموطنان منظور از سكس دهاني را ندانند
3- به گمانم 40 هزار نفر بوده نه 400هزار نفر

-- بدون نام ، Jun 11, 2007

یک بار دیگر نگاه کج و معوج وبلاگستان فارسی برای من ثابت شد. راستش وقتی یک ماه پیش خبر کاندیداتوری خانم دروو را شنیدم، اولین حدسی که به ذهنم رسید همین اعتراض به ساختار سیاسی موجود و نمایش آنارشی در برابر گفتمان مسلط بود. اما با خواندن چند وبلاگ (و مهم‌تر از همه: نقطه ته خط و باران در دهان نیمه باز)، فکر کردم اشتباه فهمیده‌ام و باید تنها به جنبه‌ی سکسی ماجرا فکر می‌کرده‌ام! حالا من ازین اشتباهی که نسبت به فهم خودم مرتکب شدم از خودم عذرخواهی می‌کنم. آقایان خالدیان و فرجامی چطور؟ آیا از خوانندگانشان عذرخواهی می‌کنند که با ذهنیتی جنسیت‌نگر خوانندگانشان را گمراه کرده‌اند؟ این شهامت را دارند؟ در هر صورت ممنون از درنا کوزه‌گر و ممنون از زمانه.

-- هوشنگ ، Jun 11, 2007

جداي از تحليل شما مبني بر تمسخر شيوه هاي قديمي تبليغ اين حركت دقيقا تزلزل فرهنگ لاييك در ارايه انسان فهيم را نشان ميدهد

-- [email protected] ، Jun 11, 2007

دمش گرم ! بقیه یاد بگیرند!

-- بدون نام ، Jun 11, 2007

che farghi mikone, jeddi boode yaa shookhi. mohem ine ke jamaaate chape jadid faghat baladan baa zire shekam sohbat konan

-- بدون نام ، Jun 11, 2007

خوبه فقط وقتشو زیاد کنید

-- aa.ss ، Jun 13, 2007

جالب بود...
و البته باعث تاسف..!!!!
ممنون از شما

-- پرنسس پلوتن ، Jun 13, 2007

کمی خوب و کمی بد

-- ستاره ، Aug 1, 2007

انگار ...
نه دیگه مطمئن شدم که آخر زمان شده

-- شادی ، May 18, 2008

جالب بود

-- ابراهيم ، Jan 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)